Blogiin tulee usein kirjoitettua varsin negatiivissävytteistä matskua, mutta suomalainen luonto on sellainen. Markkinoinnin kultainen 11/3-sääntökin kertoo jo olennaisen. Nyt on kuitenkin taas aihetta antaa positiivista palautetta, ja taas kerran ravintolasta. Käyn usein Helsingissä, ja siellä menee joskus aikataulut sen verran ristiin, että on pari tuntia aikaa tapettavana keskustassa. Itse vietän tuollaisen ajan kaikkein mieluiten ihan ytimessä, eli makkaratalon Sports Academy -ravintolassa.
Ravintolan nimi voi kuulostaa epäilyttävältä, ja alakerta tarjoaakin perinteisempää pub-osaston sporttibaaria, johon itse en syty bensallakaan. Yläkerrassa on sen sijaan sijaintiin nähden erittäin toimiva meininki. Ruoka on tavanomaista burgeriosastoa, mestoilla on ilmainen WLAN ja ennen kaikkea aivan loistava palvelu! Suomessa on perin harvinaista, että asiakas poistuu ravintolasta oikeasti hymyssä suin palvelun ansiosta. Sports Academyssä näin pääsee tapahtumaan.
Henkilökunta hymyilee, naureskelee ja heittää läppää toistensa ja asiakkaiden kanssa, ja palveluasenne on sama kuin Stockmannin myyjillä. Kaikki toiveet toteutetaan ja annoksiakin tuunataan ilman nurinaa täysin asiakkaan toiveiden mukaan. Erityisesti eilisestä vierailusta jäi mieleen se, kun tarjoilija tuli pahoittelemaan, ettei halunnut tarjoilla minulle kahvia, koska se oli seissyt jo liian pitkään! Lähes missä tahansa muussa ravintolassa tai kahvilassa tarjoilija olisi ollut vain tyytyväinen tyhjentäessään tunteja seisoneen kahvin asiakkaan mukiin. Nyt minulle ilmoitettiin, että ”keitetäänpäs sinulle uusi pannullinen”. Sitten lopuksi siitä ei edes laskutettu, koska ”jouduit odottamaan kahvin tippumista.”
Tasapuolisuuden vuoksi pitänee kuitenkin vielä mainita, että chili-sinihomejuusto-tuplapurilaisessani oli hieman liikaa valkosipulia… Ei liene kuitenkaan epäselvää, missä ravintolassa minä vierailen kun seuraavan kerran tulee pari tuntia luppoaikaa.