Eilen päättyneeseen oikeudenkäyntiin liittyen huomasin tapaukseen hyvin liittyvän lehdistötiedoteen, jossa kerrottiin, että Igglo.fi ja Oikotie.fi yhdistyvät Suomen suurimmaksi asuntopalveluksi. Etuovi.com -sivuston ohi kävijämäärissä yksinkin noussut Oikotie.fi (vko 35/2008: Etuovi.com 343.954, Oikotie.fi 439.988) vahvistaa siten asemiaan maan merkittävimpänä asuntopalveluna. Lehdistötiedote asiasta löytyy tästä.
Yhteistyössä Igglon kanssa pystymme lisäämään asuntokaupan alaan liittyvää tuote- ja palveluvalikoimaamme. Sopimuksen myötä saamme käyttöömme Igglon innovointikyvyn ja tuotekehitysideat. Tämä avaa meille uudet mahdollisuudet kehittää Oikotie.fi:stä asuntomarkkinan ykköspalvelun yhdessä Helsingin Sanomien vahvan asunto-osan kanssa”, Helsingin Sanomat Oy:n toimitusjohtaja Pekka Soini sanoo.
Muistan vielä varsin hyvin kuinka Igglo osasi hoitaa erityisen ammattimaisesti tuotemerkkiinsä liittyvät verkkotunnukset. Ystäväni järjesti aikanaan Iglu-nimistä klubia (muistaakseni tuo kirjoitusasu), jolle oli luonnollisesti rekisteröity myös vastaavat verkkotunnukset. Igglosta otettiin myöhemmin yhteyttä ja domaineista tehtiin ostotarjous, joka oli asiallinen. Igglo hankki siis reilulla kaupalla omistukseensa ison kasan domaineja, jotka liippasivat läheltä yhtiön palvelun nimeä. Tavaramerkin kanssa Igglolla ei kuitenkaan mennyt aivan yhtä hyvin, kuten aikoinaan kirjoitin.