The Prisma Show

Kävin tänään hakemassa maalausvälineitä Tampereen Prismasta ja satuin osumaan juuri ruuhka-aikaan. Kun menin sisään, kuulutettiin, että kassajärjestelmässä on tilapäinen vika, jota korjataan parhaillaan. Shoppailin noin 20 minuuttia ja kassalle päästyäni huomasin, että ”pieni vika” oli edelleen olemassa.

Onneksi itselläni ei ollut kiirettä, joten sain rauhassa seurata uskomattoman pitkiä ja vittuuntuneita kassajonoja. Niiden yhteispituus oli takuulla yli kilometrin. Hyvällä omallatunnolla voin sanoa, että kyseessä oli The Prisma Show! Kiireisimmät asiakkaat jättivät ostoksensa ja esimerkiksi jäätelönsä maahan, jonka jälkeen he kiipesivät aitojen yli päästäkseen pois Prisma-kriisin keskuksesta.

Tämän shown äänitehosteista vastasivat luonnerooleissa olleet lukuisat pikkulapset, joiden hermoille kävi yli puolen tunnin turha jonotus. Kuulosti siltä kuin olisi ollut neuvolassa tai tarhan hammaslääkärissä. Osa jonottajista napsi karkkihyllystä ”välipalaa” vartijoiden silmän välttäessä. Tunnelma oli sekava; Pitäisikö itkeä vai nauraa?

Kun showta oli jatkunut jo noin 40 minuuttia, koreissa ja kärryissä olleet ja nyt jo sulaneet pakasteet lojuivat hyllyillä ja lattioilla. Suurin osa asiakkaista oli jo lähtenyt jättäen jälkeensä vain täydet ostoskärryt. Onneksi kiltti kaupantäti tuli jakamaan karamelliä jonottajille. Samalla lasten suut kääntyivät hymyyn. Kassaa ei saatu kuntoon, kun myös minun pinnani loppui ja ostoskori jäi yksin odottamaan paluutani, jota ei tule.

Kiitos tästä arvokkaasta kokemuksesta kuuluu Prismalle. Olisipa ollut kamera mukana… Yksi kysymys kuitenkin jäi: Kannattaisikohan vaihtaa kassajärjestelmän toimittajaa? Olisi mukava tietää tulivatko kassat kuntoon koko päivänä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *