Saunalahti, eli entinen konkkapulju Jippii, julkaisi aamulla tiedon, että sillä olisi jo 100 000 gsm-asiakasta. Aikamoinen saavutus, joka näkyy myös pörssikurssissa, joka onkin tullut ylös jo 148% muutamassa kuukaudessa. Hauskinta tässä on kuitenkin se, millä Saunis on nuo asiakkaat saanut.
Olemme saaneet lukea monista markkinointialan ammattilehdistä, kuinka huonon päätöksen Saunis teki, kun heivasi mainostoimistot ja alkoi tehdä itse äärettömän halvalla mainontaa. Tuskin mikään vastaava on saanut mainosalan väkeä barrikaadeille yhtä kiivaasti viime aikoina.
Tuohon kulminoituu kaikki mikä mainostoimistojen alalla on tärkeää. Jos toimisto ei ymmärrä asiakkaansa tarpeita ja tavoitteita, miksi maksaa siitä mainostoimistolle ziljardeja?! Ehkä toimistojen tulisi vihdoinkin ottaa järki käteen ja kuunnella asiakasta ja tehdä mainontaa asiakkaille, eikä tekotrendikästä paskaa työkavereille ja kolleegoille.
Vaikka haluaisinkin olla tässä asiassa mainostoimistojen puolella, annan täydet pisteet Sauniksen päätökselle. Jos homma ei kertakaikkiaan pelaa, niin otetaan ohjat omiin käsiin. Tuon strategian toimivuudesta kertoo 100 000 asiakasta. Piste. Nyt olisi tilaa asiakkaansa tarpeita ymmärtävälle mainostoimistolle.