Pinseri käsittelee tavaramerkkejä kertoen, että tavaramerkkien haltijan tulee pyrkiä siihen, että tavaramerkistä ei tule yleiskielen sanaa. Toisaalta yritys haluaa, että kaikki tuntevat kyseisen tavaramerkin. Jos siitä kuitenkin tulee yleiskielessä kaikkia alan tuotteita tarkoittava sana, siltä ikäänkuin poistuu tavaramerkin suoja.
Yksi hyvä esimerkki on Nokia, joka rekisteröi ”kännykkä” -sanan tavaramerkiksi 7.7.1998. Sittemmin kännykkä -sana on yleistynyt tarkoittamaan kaikkia matkapuhelimia, joten Nokia ikäänkuiin menetti yksinoikeuden tavaramerkkiinsä. Saman kohtalon on kokenut tuotenimistä mm. Asperiini ja Xerox.
Adoben Photoshop on mahdollisesti kokemassa saman kohtalon, mutta ainakin vielä yritys taistelee tiukoilla ohjeilla yleistymistä vastaan. Tässä esimerkki: CORRECT: The new features in Adobe® Photoshop® software are impressive. INCORRECT: Photoshop’s features are impressive.