Ystäväni Kari on matkalla Bangkokissa, jossa sattui pieni hammasosaston tapaturma. Vakuutusyhtiöön soitettaessa vastaus oli heti ”Ei korvata”, mutta Kari olikin tutustunut mukaansa ottamiin vakuutusehtoihin ja sai virkailijan muuttamaan nopeasti kantansa lukemalla virkailijalle otteen vakuutusehdoista.
Ilmeisen yleistä on, että vakuutusyhtiössä sanotaan suoraan ”Emme korvaa”, jonka asiakas hädän hetkellä voi jopa hyväksyä. Mielestäni moinen on erittäin epäeettistä vakuutusyhtiön puolelta, sillä asiakkaiden rahoilla siellä tehdään ennätystuloksia. Asiakkaiden kusettaminen tuntuu olevan paremminkin tapa siellä suunnalla.
Onneksi omalle kohdalleni ei ole tuollaisia sattunut ja olen omaan vakuutusyhtiööni erittäin tyytyväinen. Tuoreessa muistissa on kuitenkin lähiomaiselle Espanjassa sattunut katuryöstö, jota Tapiola ei korvannut ennen asian viemistä eteenpäin.